Wednesday, December 19, 2012

miss my girls "Mey, Tiur, Rumi"

Its 19th December..
Suddenly I really miss my best-ever-friends, my gals, my sisters, my dearest. That's the way I call them.
Krismeikesari, Lamtiur Sinaga, Rumiati, and me, Adeayu Hadijah.
Sebuah gantungan kunci, yang walaupun simple, tapi penuh arti, keempat dari kami memiliknya dan menjaganya.
Terakhir kali merayakan ultah bersama keempat dari mereka, 2011 lalu.. This year, I spent it only with Tiur and Rumi, not with Mey :(
  We have been in friendship since we were in our first grade high school. 2008-2009.. So its about 3-4years right?
This is not my first time missing them, everytime I chat with one of them, I miss all of them.

Sorry for talking in English, well, English more comfortable for me..

It's about me, and my girls.
We were a classmates in first grade, then, in the second grade, for of us in Science program, but unfortunately, Rumi and me in Science 1st group, and Mey and Tiur in Science 2nd group.

We fight a lot, really lot!! biasa cewek, mulai dari tentang cowok, sifat jelek, kebiasaan buruk, pelajaran, everything! We really fight a lot, I remember how childish we were, when we fall with a boy, we fight. Dan ketika membahas betapa kekanakannya kami saat itu, we LOL-ing.

We cried a lot, for everything that turn bad.. *suddenly I cry, when I remember the hard time we were spent together*, about our friendship, our boyfirend, our family, our self.

We learn a lot from each others. They tough me a lot, aku gak malu untuk menanyakan apapun ke mereka, jika mereka lebih tau.

We laugh a lot, for everything we think -when other think its not funny at all- funny! We gossip a lot, we talked a lot, we.. we.. we spent time a lot..

We did silly things a lot, untuk semua hal kekanakan dan memalukan yang bila mengingatnya jadi ketawa sendiri.

Setiap sabtu selesai sekolah, kita selalu menghabiskan waktu bersama, entah itu di rumah siapa-siapa, kita masak bareng, kita tidur bareng, kita menikmati kegalauan dan kebahagian bersama, kita melewati masalah-masalah bersama. 

That's my girls, my everything, people said
"bestfriend is family you choose" and I choose them as my sisters (and since I dont have a sister).

Mey yang kuliah kedokteran di Palangkaraya, Rumi yang kuliah farmasi di Semarang, Tiur yang kuliah analis kesehatan di Jogja, we live faraway.. But, bbm, twitter, facebook, phone, short message, whatsupp, make us "close".. 
I really love them..
Ketika aku tak punya siapapun untuk berbagi cerita, they always there for me..
They always listen to me, give me advice, dan yang terpenting, they "accept me dengan segala kekuranganku" dan mereka "stay" with me.. In my hardest time, in my life..

Untuk setiap waktu yang telah kita lewati bersama, untuk semua kenangan kita, untuk semua cerita-cerita konyol kita, untuk semua yang telah kalian lakukan untukku, untuk ketulusan kalian, untuk kasih sayang yang kalian berikan, untuk pelukan-pelukan hangat itu, untuk pundak-pundak itu, dan untuk semua dari kalian yang membuatku tersenyum-bahagia-bersyukur, terima kasih tidaklah cukup :) Love you gals, Mey, Rumi, Tiur..

Dan teringat sebuah pertanyaan dari Saufi, "yu, kalo orang menganggap kamu sahabatnya, tapi kamu gak menganggap dia sahabatmu, gimana?", my answer "if they choose me as his/her bestfriend, I'm glad, I'll try the best not to disappoint them, but, don't ask me for think same, cuz I'm different, intinya kalo orang menganggapku sahabatnya, tapi aku tidak berpikiran sama, maka aku tidak"
Pertanyaan lainnya dari Saufi setelah itu, "yu, kalo kamu menganggap seseorang itu sahabatmu, sedang dia gak menganggapmu sahabatnya, gimana?" and my answer, "Jika mereka tidak menganggap aku salah satu sahabatnya, tidak apa-apa, yang namanya "hubungan" gak bisa dipaksakan, aku menganggapnya sahabatku karena menurutku dia memang orang yang memahamiku, mengerti aku. meskipun dia tidak menganggap aku sahabatnya, dia tetap sahabatku, untukku."

Dan sahabat, untukku, walau terpisah jauh, walau tidak ada komunikasi lagi, they, my girls, are my best-ever-friend.. Mereka yang bertahan, disisiku, dengan segala kekuranganku, menerimaku apa adanya, menjagaku, membuat tangisku menjadi senyum, membuatku tertawa lepas :)

----
It's going to Christmas, and usually, Rumi and me, and others friends visited our friends or teacher who celebrates it.. And this Christmas, just like last year Xmas, I can't :( How sad, Tiur and Mey will celebrates Xmas in our hometown, its a rare event! And I can't be there. 
Whenever we had a chat, its always about Xmas, Rumi will be in our hometown too, so she can visit Tiur and Mey, while I can't! :( I wish, I really wish, on 25th, I'm in my hometown...
----
Untuk sebuah postingan pendek tentang mereka, yang kalau menceritakan tentang kami, tidak akan ada habis-habisnya, too much memories.. :D

For having them in my life, I'm so blessed..
Dedicated to my best-ever-friends, Mey, Tiur, Rumi.
19th December 2012

Sebuah ungkapan luapan perasaan rindu untuk sahabat-sahabatku tercinta, my best-ever-friends, my girls, my sisters, Krismei Kesari, Lamtiur Sinaga, and Rumiati.

1 comment:

  1. You have a very nice blog!
    The photo with your friends is so cute!
    How about following each other?
    If so, follow me and I will follow you back for sure!

    http://thescentofglamour.blogspot.com/

    ReplyDelete

Adeayu Hadijah. Powered by Blogger.